جذب جوانان در رستوران های بزرگ

یازار :

+0 به یه ن

جذب جوانان در رستوران میتواند یکی از راه هایی باشد که شما از طریق آن بتوانید به یک درآمد خوب برسید اما شاید پیش خودتان بپرسید چرا جوانان میتوانند کمک بیشتری به رستوران ها بکنند . در این مطلب قصد داریم تاثیر حضور جوانان در رستوران ها و نحوه جذب آنها را هدمت شما ارائه بدهیم . 



ترفند هایی برای جذب مشتریان جوان

جذب مشتری های وفادار مخصوصا مشتریان جوان ترفند هایی تاثیر گذار دارد که شاید تا امروز از آنها اطلاع نداشته باشید . اوایل دوران رستوران داری , رستوران دار ها تمرکز خودشان روی مشتری هایی گزاشته بودند که به رژیم غذایی خود اهمیت میدادند و نسبت به آن وسواس داشتند . هدف اصلی آنها ارائه منوی غذایی متناسب با فصلی که در آن قرار داشتند و تهیه مواد اولیه مصرفی متناسب با آن فصل  و همچنین غذای های محلی و در دسترس , و غذا های خانگی که بیشتر مردم برای سلامت بیشتر به آنها اهمیت میدادند  بود .

جذب جوانان به رستوران

جذب جوانان به رستوران

جذب جوانان به رستوران

در اصل بیشتر تلاش میکردند تا غذایی درست کنند که یاد آور غذاهای خانگی باشد و مشتریان به یاد خانواده بیاندازد . با این کار به هدف خود رسیده بودند اما مشتریان آنها را افرادی سن و سال داری تشکیل داد که ترجیح میدادند برای وعده های غذایی خود از گزینه های سالم تری استفاده کنند .

اما افراد جوان در بیشتر مواقع خواستار تهیه غذای بیرون بر بودند و انتظار داشتند مواقعی که به رستورانی میروند غذای آنها سریع درست شود و به دستشان برسد. آنها بیشتر به دنبال رستوران هایی با قابلیت پخت و پز سریع , قیمت مناسب و رستوران های زنجیره ایی بودند تا بتوانند هر جای شهر یا کشور از آن رستوران استفاده کنند .

به همین دلیل رستوران ها حال وهوای جدیدی به خود گرفته اند و بیشتر تمرکز خودشان گزاشتند برای جذب مشتری های جوان بدلیل اینکه هم تعداد آنها بیشتر بود و هم اینکه از شور و اشتیاق بیشتری برخوردار بودند . جذب جوانان به رستوران

دکور رستوران ها , منو های رستوران ها , محیط رستوران ها , غذای های آن , کارکنان رستوران ها و … کلی موارد دیگر از مشتری های جوان تاثیر گرفته اند و رستوران های مدرن و مجلل شکل گرفتند . جذب جوانان به رستوران

جذب جوانان به رستوران 

متن بالا خلاصه صحبت‌های یکی از مالکین رستوران‌های زنجیره ای محبوب و معروف در دنیا است. اما این رستوران‌های معروف چگونه قادر به جذب مشتری های جوان شده اند ؟ در ادامه نگاهی دقیق تر به این مورد میکنیم .


جذب جوانان به رستوران
جذب جوانان به رستوران

محیطی مرتبط با سلایق جوانان

در مطالب قبلی این وبلاگ راجب محیط رستوران و نحوه راه اندازی مفصل صحبت کردیم . محیط رستوران یکی از اولین راه های جذب مشتری است . شما هیچوقت وارد رستورانی که محیط نامناسبی داشته باشد نمیشوید و سعی میکنید همیشه بهترین مکان هارو برای تفریح انتخاب کنید .

بنابراین محیط رستوران علاوه بر تمیز بودن و بهداشتی بودن باید عامه پسند باشد . اکثر رستوران ها برای جذب مشتری جوان محیط رستوران با سلایق جوانان تازیین میکند .

به طور مثال کافه رستوران گاراژ در محیط رستوران خود از ماشین های ماکت به عنوان میز های رستوران استفاده کرده است و چسباندن برچسب های ماشین و علایم خیابان بر روی دیوار رستوران محیطی جالب و زیبا برای مشتریان جوان درست کرده است . 

در منو رستوران خود چه چیزهایی قرار دهیم ؟

سعی کنید منو رستوران خودتان ساده و روان طراحی کنید و در آن از آیتم های ساده و عامه پسند استفاده کنید ! توجه کنید تمامی مشتریان شما جوان نیستند پس حتما در انتخاب منو خود دقت کنید و آنرا متناسب  برای افراد جامعه طراحی کنید .

میتوانید سرگرمی های رستوران خود در منو اضافه کنید . در واقع هدف ما جلب رضایت والدین و کودکان نیز هست . نحوه نگارش و منوی رستوران باید به گونه ایی باشد که به مشتریان اجازه گشتن در لا به لای سطر ها را بدهد و با یک نگاه کلی متوجه تمامی آیتم های منو بشوند . همچنین در منو رستوران خود ذکر کنید که غذای های بیرون بر دارید و با استفاده از بسته بندی های مناسب , جعبه پیتزا , جعبه برگر , جعبه سیب زمینی و… برایشان ارسال میکنید .

جذب جوانان به رستوران

به طور مثال در اولین مرحله از صبحانه ها, پیش غذا ها و پیشنهادات خودتان استفاده کنید در ادامه خیلی سریع به سراغ غذا اصلی نروید . سعی کنید در منو مشتریان سرگرم کنید از بازی فکری استفاده کنید . از پرسش و پاسخ های جالب استفاده کنید . در عین حال که از سادگی و روانی برخوردار است بسیار کاربردی و مورد توجه مشتریان نیز است .

کیفیت بالای غذا و رضایت مشتری

بعد از اینکه مشتریان از رستوران شما خارج میشوند راجب محیط و … صحبت میکنند .از همه آنها مهم تر صحبتی است که در مورد کیفیت غذای شما میکنند . کیفیت غذای شما باعث میشود تا دوباره به رستوران شما بیایند . و به مشتری های وفادار شما تبدیل شوند . پس حتما سر آشپز های ماهری در رستوران خود استخدام کنید . اصلی ترین هدف شما در منو باید ارائه تازه ترین و مناسب ترین مواد غذایی متناسب با فصل باشد

کارکنان جوان , محیط دوستانه , سرویس سریع

مشتریان انتظار دریافت سرویس سریع و دقیق را دارند . مشتریان شما چه غذای خود را در رستوران صرف کنند یا غذای بیرون بر سفارش بدهند باید توقعات آنها را برآورده کنید . از کارکنان جوان دعوت به همکاری کنید تا فضای شادی به محیط رستوران شما بدهند . از نیرو های خوش برخورد و حرفه ایی و همچنین با سلیقه استفاده کنید . سعی کنید سرویس هایی که مشتری ها میدهید خیلی سریع باشد و کیفیت بالایی داشت باشد

شرایط مناسب مزیت یک رستوران شمرده میشود

برای جذب مشتری جوان نیازی به تهیه بازی‌های ویدئویی یا اتاق بازی بچه‌ها نیست. امروزه وجود یک اینترنت وایفای رایگان در رستوران برای جلب نظر مشتری کافی میباشد . امروزه تمامی افراد گوشی های هوشمند دارند و اگر در رستوران شما به اینترنت متصل شوند احساس راحتی بیشتری دارند و همچنین میتوانند از رستوران شما در فضای مجازی صحبت بکنند .


  • [ ]